O dumanlı fırtınalı kecmişlərdən uzaqlaş.
Odlu, mətin addımlarla yürü, yürü,
haydı durma
arş
İrəlidə inan ki, bir cənnət qədər cahan var
Yarın günəş orda doğar, səadət orda parlar..
Atəşli, munir əməllərinlə
Bir gün düşərəm soyuq məzara.
Əşari-təranəpərvərimlə
Bir gün susaram dönüb qubarə
Bəqta ki, bu şairi –vətəndən
Dünyada nə iz qalar, nə bir nam,
Üzdükcə səadət içrə şən-şən,
Sürdükcə dəmadəm ömrü-xoşkam,
Yad et məni-qalibanə yad et!
Dünyada nə həsəd bildim,
nə də kin,
İpəkdən yumşağam,
Poladdan kəskin,
Uymadım sərvətə ada
Şöhrətə,
Uymadım mənasız kefə, işrətə.
Elmin, ölkəmin doğma
Oğluyam,
Maskam da olmamış
***
Fikircə romantizim məsləkini təqib etdiyim kimi
ləfz və mənaca dəxi demokratlıq tərafdarıyam.
Onun üçün də mənim əsərlərim ləfz, vəzn və qafiyə
etibarı ilə zəngin ola bilməz. Mən ləfzi mənaya və
qulağın ləzzətini ruha fəda etmək tərəfdarıyam. Mən,
qardaşım, daima qırıq ürəklərdə, yırtıq libaslarda,
ucuq, sökük daxmalarda dolaşıram, onların
dərd-kədərlərinə şərik olur kimi onlar ilə bərabər
gülür, bərabər ağlayıram. Aristokratlığı sevmədiyim
üçün onlardan bəhs etməyi sevməm. Olsa belə azdır.
Bu qırıq ürəklərin ünsiyyəti təsirindən
qəlbimdə təbii qırıqlıq, ruhumda acı bir sönüklük
kök saldığı üçün mən ziynətə, kəlmələrin, vəzi və
qafiyələrin zahiri gözəlliyinə diqqət edə
bilmərəm.
***
Bizim el ədəbiyyatımız o qədər vüsətlidir ki, onu
yazmaqla qurtaracaq şeylərdən deyil. Millətimizin
istedad və məharəti-fitrilərinə və əhval-ruhiyyəsinə
aşina olmaq istəyənlər möhtərəm Firidun bəy
Köçərlinin “Balalara hədiyyə” kitabçasından istifadə
edə bilərlər. O, camaatımızın arasından nağıl,
məsəl, tapmaca və şeirləri bir yerə toplamaqla
körpələrimizə böyük hədiyyə etmişdir.
***
“Hophopnamə” nin döymədiyi qapı, girmədiyi ev
qalmadı, onu oxuyanlar da sevdi, oxumuyanlar da.
Zamanında heç bir şair özünü böyük Sabir qədər xalqa
sevdirməmişdir.
***
Əsrlərdən bəri sinif ədəbiyyatının çürük və əsassız
nəzəriyyələrinin çeynənmiş mövzularının təsiri
altında bayağı bir rəng almış ədəbiyyatımıza yeni
cərəyan, yeni ruh, yeni rəng verən Mirzə Fətəlidir.
***
Hamımız bir günəşin zərrəsiyik, hamımız bir yuva
pərvərdəsiyik.
***
Yüksəlmək, həqiqi bəxtiyarlığa catmaq istəyirsənsə,
özünü deyil, başqalarını yaşatmağa çalış! Zira ki,
həqiqi bəxtiyarlar cəmiyyət üçün yaşayanlardır.
***
Mənə dəfələrlə sual verib soruşurlar ki, bədii
yaradıcılığıma, yoxsa müəllimliyimə üstünlük
verirəm, həmişə tərəddüd etmədən cavab vermişəm:
müəllimliyimə. Mən bu gün yazıçılığımdan ziyadə
müəllimliyimlə iftixar edirəm.
***
1927-ci ildə yazırdı: Lakin bu yeni ədəbiyyat, bu
yeni cərəyan tam mənası ilə həqiqi bir cərəyan
deyildi. Az zaman zərfində gəncliyə tanıtmış olduğu
(B.Hüseyinzadənin-K.T) müxtəlif ədəbi simalar,
cərəyanlar ədəbiyyatımıza sabit bir rəng,
bir-birindən daha dilbər, daha afət olan şairlərin
hamısının təsirinə qapılmış və müxtəlif cəhətlərdən
əsməkdə olan rüzgarların qarşısında əyilmək
məcburiyyətində qalmışdı.
***
Yaşamaq məramində olan hər bir qövm, yalnız mükəmməl
ədəbi dilə malik olmaq sayəsində yaşaya bilər.
Lisanı mükəmməl surətdə islah olmuş bir qövmün
milliyyətini, qövmiyyətini nə zaman və nə də heç bir
silah məhv etməyə qadir olmaz! Ziraki, mükəmməl bir
dil zəmanəmizdəki dəhşətli silahların ən qüvvətlisi
və ən dəhşətlisidir.
***
Məişət və təbiətə dair bu qism şeirlər camaatımızın
sağlam bir fikir, ülvi bir hissə malik olduğunu
göstərdiyi kimi, dilimizin dəxi nə qədər gözəl və
lətif dil olduğunu sübut edir. Bizim el
ədəbiyyatımız o qədər vüsətlidir ki, onu yazmaqla
qurtaracaq şeylərdən deyil.
***
O böyük şairimiz bizim üçün nələr yapmadı? Yeni
dünyalar açdı... ədəbiyyatımızı qibtə ediləcək bir
hala gətirdi.. həm də gələcək arkadaşlarına geniş,
çiçəkli bir cığır acdı. Əski şairlərimiz kimi
çürümüş, əskimiş ,min sənələrdən bəri ceynənilmiş,
yalnız: “güldən, meydən, bülbüldən ibarət olan
əşardan sərf-nəzər edib millətinə başqa bir
şahrahi-hidayət açdı, mücəddid olmaqla bərabər,
müvəffəq oldu”.
***
Mən də bu cəbhələrdə vuruşan əsgərəm,
Ana Vətən yolunda ölüm olsa gedərəm.
***
Ədəbiyyatın ən böyük əhəmiyyəti onun insanlarda
yüksək bir qayə və ideal doğurmasından ibarətdir.
Şübhəsiz ki, Osmanlı şairlərindən Əbdülhəq Hamidin,
Azərbaycanımızda Hüseyn Cavidin əsərlərinin bu
xüsusda cəmiyyət üzərində böyük bir əsər və nüfuzu
vardır. Bu kimi nəfis əsərlər cəmiyyəti sönük və adi
həyatdan tamamilə uzaqlaşdıraraq yüksək bir ideala,
ülvi bir həqiqətə sövq edir...
***
Balalarımıza məxsus nə teatr, nə kino, nə kitabxana,
nə də kulub vardı; məktəb xaricində oxumağa kitab
tapmırdılar. Gənc nəslimizin bu vəziyyəti məni cox
düşündürdü. Buna görə də bu zamanlar məktəblərdə
gördüyüm işin bir qismini bədii yaradıcılıqla əvəz
etdim. Uşaqlar üçün müxtəlif janrlarda əsərlər
yazdım. “Uşaq çeşməyi”, “Uşaq gözlüyü” kimi
dərsliklərim də şərikli yazdığımız “İkinci il”-də
“Məktəb” və “Rəhbər” jurnallarında uşaqlar üçün
yazdığım əsərlər də belə məqsədlə yazılmışdı.
***
Mən ciddi mövzuları qələmə aldığım zaman yazmaqda
bir o qədər çətinlik çəkmirəm. Ancaq arada komik
sürətlər də yaratmaq lazım gəlir. Bu yerdə qələm
artıq işləmir.
***
Məişətimizin birər aynası olan hədsiz-hesabsız
bayatı-şikəstələrimiz, məsəllərimiz, tapmacalarımız,
ürəkləri ən dərindən çarpındıran, ruhları səmadakı
şəfəqlərə qədər yüksəldən mahnılarımız, nəğmələrimiz
qibtə ediləcək səadətlərdən deyilmi? Hələ əsrlərdən
bəri ağızdan –ağıza keçmiş, aşıqlarmızın oxuduğu
yanıqlı şeirlər, mahnılar, hekayələr, nağıllar...
qiymətli bir xəzinə olduğunu iddia edəcək, xəta
deyil, zənn edirəm.
***
Hər işdə istedad lazım olduğu kimi, müəllimdə də
istedad olmalıdır. Bu istedadı olmayanların gözəl
bildiyi üsul ilə verdikləri dərslər belə sönük və
cansız olur. Sözün qisası hər müəllim üsullarla
gözəl aşina olmaqla bərabər, öz mənliyi və
şəxsiyyətini də unutmamalıdır.
***
Gənclik bizim gələcəyimiz, ümidimiz və bir an
belə hərəkətdən qalmayıb çarpan ürəyimiz,
damarlarımızda axan həyat qanımızdır... hər bir
ata-ana öz övladı ilə fəxr etdiyi kimi, biz-geniş
istismar dünyasının əzab və əziyyətlərinə məruz
qalmış qocalar da ildən-ilə bir-birindən daha
qüvvətli, daha iqtidarlı yetişən gənc nəslimizlə
iftixar edirik.
***
Hər millətin tərəqqi və fəaliyyətinin başlıca amili
elm və əxlaqıdır.
***
Həpimiz bir yuva pərvərdəsiyiz,
Həpimiz bir günəşin zərrəsiyiz.
***
Sən gəlməsən, xərabaya dönən qəlb abad olmaz
Sən gəlməsən, günəş doğmaz, ümid gülüm açılmaz.
Dodaqlarım gülməz, sönük baxtıma nur saçılmaz.
Başqasını istəməm də ey türk, çabuk sən gəl,
sən,
Bəkləməkdən yoruldum,eh iştə gec qaldın nədən?
***
Ədəbi fəaliyyətə başladığım ilk günlərdə məni ən çox
məşğul edən sahələrdən biri xalq ədəbiyyatı idi.
Xalq folklorunu öyrənmək mənə xalq dilini ,xalq
zövqünü, xalq adət və ənənələrini öyrətdi.
***
Ədəbiyyat və Cəmiyyət, cəmiyyət ilə ədəbiyyat
bir-birinə mərbutdur.Həyat ilə yan yana yürüyən,
bütün qüvvət və hərarəti həyat və mühitdən alan
ədəbiyyat dəyərlidir.
***
Bizim Qafqaz müsəlmanları arasında teatr ifadəsi
məhz düzgün şərh olunmadığından bəzi bixəbər şəxslər
teatr tamaşalarını oyunbazlıq hesab edib oraya
getməyi öz şənlərinə sığışdırmırdılar. Halbu ki,
teatr tərbiyyəsi və əhəmiyyəti məktəblərdə oxunan
dərsliklərdən çox olduğu elm ,zəka əhlinə yaxşı
məlumdur.
***
Uşaqların əsas tərbiyə ocaqlarından olan bu teatr
(Azərbaycan Dövlət Gənc tamaşaçılar teatrı-M.Ə)
çox istedadlı bir aktyor kollektivinə malikdir.
Həmin teatrın repertuarını qüvvətləndirmək ,müasir
həyatı əks edən əsərlərin sayını artırmaq işində
təcrübəli dramaturqların teatra çox köməyi ola
bilər.
***
Xəqani və Nizami kimi müqtədir türk (Azərbaycan)
şairlərimiz fars lisanında törətdikləri bədiələr
şərəfi... bizlərə racedir.
***
Hər bir dövrün ədəbiyyatı və ədəbi dili ,əsasən
doğma xalq dili və zəngin xalq ədəbiyyatı üzərində
qurulmalıdır.
***
Tərbiyə təməldir, elm isə o sağlam təməl üzərində
qurulmuş gözəl və möhkəm binadır. Təməlsiz bina tez
uçduğu kimi, uşaqlıqda zəif tərbiyyə alan adam da
alim və sənətkar olsa belə, çalışdığı sahələrdə
büdrəyə-büdrəyə yaşayacaq, elə bir oğul və qızın öz
ata-anasına bir xeyri olmadığı kimi, xalqına,
vətəninə\ və hökumətinə də səmərəsiz söyüd ağacı
təki olacaq.
***
Uşaqların bədi zövqünü doğru istiqamətdə tərbiyyə
etmək üçün müəllimlərimiz, yaradıçılarımız qabaqcıl
dünya elmindən, ədəbiyyatdan, xüsusən bizə daha
yaxın olan rus ədəbiyyatından öyrənirdilər... Rus
ədəbiyyatı bizə həyatı mövzular seçməyi, həyata
realist münasibət bəsləmək yollarını öyrədirdi.
***
Əsrlərdən bəri ağızdan - ağıza keçmiş, aşıqlarmızın
oxuduğu yanıqlı şeirlər, mahnılar, hekayələr,
nağıllar... qiymətli bir xəzinədir. Folkloru
öyrənmək mənə xalq zövqünü, xalq adət və ənənələrini
öyrətdi. |